06 mei 2025 | 3 min.
a.s.r. real estate heeft namens het ASR Dutch Prime Retail Fund en in samenwerking met WE Fashion, het winkelpand aan Spuistraat 20-22 in Den Haag zowel aan de binnen- als aan de buitenkant duurzaam verbouwd. De winkel is volledig vernieuwd en ingericht met het nieuwste concept van WE Fashion. Daarnaast is deze verbouwing ingezet om zoveel mogelijk te kunnen voldoen aan de Paris Proof norm. Tevens zijn er voorbereidingen gedaan om in de toekomst woningen te realiseren op de 2e en 3e verdieping.
Om deze verbouwing in een zo kort mogelijke periode te kunnen realiseren, was de goede samenwerking tussen a.s.r. real estate en WE Fashion van groot belang. De doelstelling van a.s.r. real estate om in 2045 te voldoen aan de Paris Proof norm stond hoog op de agenda. Paris Proof betekent dat het energiegebruik van het gebouw met tweederde omlaaggaat en dat we bouwen binnen het CO₂-budget. Dit is gerealiseerd door onder meer het isoleren van de gevels, vloeren en wanden en de toepassing van isolerend glas, alsmede het aanbrengen van energiezuinige installaties en verlichting door WE Fashion.
Om een glimlach op het gezicht te toveren, experimenteert de modeketen met verrassende combinaties op de catwalks die een lust zijn voor het oog. De winkel toont verschillende fashion stories in een kalme omgeving met ronde vormen en subtiele kleuren, om iedereen een ontspannen en inspirerende beleving te geven. Bovendien hebben bezoekers de mogelijkheid om hulp in te schakelen van een ervaren stylingteam.
De ruim 1.000 vierkante meter aan vloeroppervlak biedt ruimte aan het grootste collectieaanbod op z’n best gepresenteerd, grote brandwalls en inspirerende catwalks om te inspireren en hier en daar een spontane tekst om te verrassen. Kortom een plek die zo WE is, dat fashion tot leven komt en klanten niks missen, omdat de zintuigen alles willen verkennen.
De stijlvolle basis is neutraal en tijdloos en wie goed kijkt, ziet dat er verrassende materialen en oplossingen gekozen zijn om dit te bereiken. Het interieur is modulair en flexibel. De kleuren zijn neutraal en worden gecombineerd met spannende accenten en deels gerecyclede materiaalcombinaties. Hierdoor krijgen ferme fashion statements de ruimte. Dit totaal levert een toekomstbestendige en inclusieve shopping experience voor mannen, vrouwen en kinderen.
Het realiseren van woningen boven winkels past binnen de bredere visie van a.s.r. real estate om vastgoed duurzaam en flexibel in te zetten, zodat het optimaal bijdraagt aan de leefbaarheid van de stad.
WE Fashion is een Nederlands kledingmerk dat is opgericht in 1962 en hoogwaardige collecties aanbiedt voor heren, dames en kids met een Casually Stylish signatuur. Vanuit hun overtuiging, “Life is Better Together”, kleedt WE® haar klanten voor de gedeelde momenten die er toe doen. Deze missie is ook vertaald naar de merkslogan, WEAR THE MOMENT. De collecties worden rechtstreeks verkocht door meer dan 2.000 medewerkers in meer dan 180 winkels in Nederland, België, Duitsland en Zwitserland, via de WE Fashion Online Shop en in 25 landen via platforms als About You, Bol, Wehkamp en Zalando. Het WE IS ME-membership biedt klanten exclusieve omnichannel beloningen en andere extra’s. Het hoofdkantoor en het internationale distributiecentrum van de organisatie bevinden zich in Utrecht, Nederland.